מרכז השל לקיימות (ע"ר) מחפש – מנהלת פיתוח והנחיית מעבדות יישומיות במסגרת פרויקט "חינוך בעידן שינוי אקלים"

מעניין? שתפו:

28.3.22

משבר האקלים הוא האתגר המשמעותי ביותר שעומד בפני האנושות במאה ה-21. משבר זה הינו קריאת השכמה הדורשת בחינה מעמיקה של המערכות החברתיות שלנו, ובתוכן מערכת החינוך. איך מערכת החינוך כיום משרתת את הסדר החברתי שיוצר את משבר האקלים? איך מערכת החינוך יכולה להיראות תחת פרדיגמה חלופית, הרואה לנגד עיניה שגשוג של נשים ואנשים, קהילות, כלכלות ומערכות אקולוגיות? אלו פעולות ניתן לעשות כבר היום בשדה החינוך כדי לתמוך במעבר הוגן ומהיר לכלכלה ולתרבות משגשגות ודלות פחמן?

אלו השאלות המארגנות של פרויקט מרגש ורחב היקף, שמתחיל בימים אלו במרכז השל לקיימות, בשיתוף משרד החינוך ושותפים נוספים. בתוך פרויקט זה, תפעלנה, בין השאר, מעבדות יישומיות, שמטרתן לייצר שיח משמעותי, מעמיק, יצירתי ופורץ דרך, שיחבר שטח ומטה, פעולות במציאות ופיתוח מדיניות חינוכית מבוססי יצירה משותפת (Co-Creation), סביב תמות / תחומים ממוקדים במערכת החינוך. אנו מחפשים מי שתוביל את תחום המעבדות בפרויקט.

אם שדה הפעולה הזה מדבר אליך, אם את מאמינה בשינוי חברתי באמצעות הזירה החינוכית, אם יש בך את התשוקה והמוטיבציה לקדם שינוי מערכתי במערכת מורכבת כמו מערכת החינוך, אם יש בך את הענווה ההכרחית לקידום שינוי באמצעות יצירה משותפת במסע אל הלא נודע, ייתכן והמשרה הזו היא בשבילך.

אבל רגע. לא מדובר רק ב"משרה". במרכז השל אנחנו מחפשים/ות חברות למסע משותף של קידום פרדיגמת הקיימות, לקשר ארוך, לא לתחנה קצרה בדרך. בצוות, אנחנו מעודדים תהליכי התפתחות, יזמות והשתנות, כי אנחנו מאמינים שכשאנחנו משגשגים, הארגון משגשג וההשפעה שלנו בעולם גוברת. אנחנו מתנהלים כארגון מבוסס אמון (ניתן לצפות בוובינר זה) – ארגון המבוסס על אחריותיות, עצמאות, יצירת מעגלי עבודה משותפים (צוותי עבודה) וכמובן, אמון. אופן התארגנות שכזה הוא מאתגר ודורש הסתגלות, מאמץ ורצון להשתנות. הוא דורש השקעה ביחסים בין אישיים ובעבודה נעימה בצוות. לשגשג כבר אמרנו?

אז מה אנחנו מחפשים מעבר לחיבור לפרויקט, ולרוח ואופן הפעולה הארגוני? כדאי מאד שיהיה חיבור לתפיסת הקיימות (לאו דווקא "סביבה") וראייה מערכתית-הוליסטית (חובה), היכרות עם מגוון שדות תוכן ופעולה (יתרון). כאן למטה תראי פירוט של דרישות התפקיד והפעולות הנדרשות במסגרתו.

*הפניה מיועדת לכל המגדרים.

מטרות התפקיד:

  • ריכוז צוות מעבדות יישומיות – הובלת צוות שמפתח, מפעיל ומנחה מעבדות יישומיות במסגרת הפרויקט.
  • הנחיית מעבדות יישומיות – תהליך השתתפותי עם בעלי/ות עניין, רב היררכי, ללמידה, יצירת התנסות וגיבוש המלצות למדיניות חינוכית.
  • יצירת מנוע השפעה במערכת החינוך.

מה תעשה/י במסגרת העבודה?

  • השתלבות בצוות מרכז השל לקיימות.
  • בניית וביצוע אסטרטגיה ותכנית עבודה של המעבדות היישומיות.
  • הובלת מהלכים לבניית מתודולוגיה ובניית צוותי מעבדות.
  • שותפות במעגל הפעילות (צוות עבודה) הרחב של הפרויקט "חינוך בעידן שינויי אקלים" הכולל רכיבים נוספים וסינרגטיים, לצד רכיב המעבדות היישומיות. 
  • הנחייה ותכלול העבודה בפועל של צוותי המעבדות, ליווי ותמיכה בתהליכי משתתפים/ות במהלכן ולאחריהן.
  • פיתוח משאבים וניהול תקציב.

יכולות נדרשות:

  • יכולת ניהול קשרים אישיים משמעותיים (בצוות ובפרויקטים), אחריותיות, עצמאות ונדיבות בין אישית. 
  • היכרות עם תפיסת העולם של קיימות (Sustainability).
  • היכרות עם שדה, מערכת ומשרד החינוך.
  • היכרות עם עולם המעבדות החברתיות / השתתפותיות / יישומיות. ניסיון מעשי בפיתוח ו/או הנחיית תהליכים שכאלה – יתרון משמעותי.
  • יכולות הנחייה גבוהות וניסיון במנעד כלי הנחייה מגוונים, בדגש על כלי הנחייה במרחב של מנהיגות השתתפותית.
  • יכולת הבעה בכתב ובע"פ ברמה גבוהה.
  • ידיעת השפה הערבית – יתרון.
  • פתיחות ויצירתיות מחשבתית, נטייה לחשיבת מערכות (System thinking) וחשיבה רב ממדית.
  • פניות וזמינות – שעות עבודה גמישות. העבודה משלבת עבודה מהבית, מהמשרד ונסיעות ופגישות ברחבי הארץ. נכונות להמשיך להתפתח בארגון ולהגדיל היקף משרה בהתאם לצורך.
  • הזדהות עם ערכי הארגון. 
  • בוגר/ת תכניות מרכז השל – יתרון.
  • חיבור לעבודה בארגון מבוסס אמון – אחריותיות, יוזמה, מעשיות, עבודה ויצירה משותפים ולצידם אמפתיה, פרגון ונכונות להתנסות באופני עבודה חדשים.

תנאי המשרה:

  • היקף המשרה: 60-100% משרה.
  • תחילת עבודה מיידית.
  • מיקום: עבודה משולבת מהבית, מהמשרד בתל אביב ובאתרי המפגשים של התכנית.
  • שעות עבודה – גמישות.
  • תהליך המיון לתפקיד –
    • מילוי טופס מועמדות זה, הכולל הגשת קורות חיים, תמונת פרופיל ומענה למספר שאלות. 
    • מועמדים/ות לא מתאימים/ות יקבלו הודעה בהתאם.
    • מועמדים/ות מתאימים/ות יתבקשו לשלוח שני ממליצים/ות ולאחר מכן יוזמנו לשני ראיונות, הראשון מקוון והשני פיזי. הראיונות יבחנו התאמה בשני מישורים עקרוניים – התאמה למרכז השל כארגון מבוסס אמון והתאמה למאפייני ודרישות תפקיד ספציפי זה.
    • לשיקול צוות מרכז השל פנייה לממליצים לפני הראיון הראשון או לאחריו.

בהצלחה! 

צוות מרכז השל לקיימות

רק עוד רגע מזמנך,
הכדור זקוק לך

למרכז השל נסיון של מעל ל-20 שנה בהכשרות וקורסים פורצי דרך לרשויות מקומיות, משרדי ממשלה והציבור הרחב

לא מצאת את הקורס שמתאים לך? נשמח מאד לעזור לך למצוא אותו