חיפוש

EN

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדידת איכות חיים – למדוד את מה שחשוב כדי להניע החלטות מושכלות בקהילה

מעניין? שתפו:

מדדי איכות חיים נמדדים בד"כ ב-9 תחומים שכולם בעלי השפעה רבה על חיינו, והם שלובים זה בזה – בהם

בריאות, ביטחון, סביבה, חברה ועוד. תהליך מדידת איכות חיים בודק מה חשוב לאנשים בקהילה, מה טוב להם ומה פחות, ואיך אפשר לשפר את החוסן הקהילתי שלהם באסטרטגיות חדשות.

התהליך מעצים את הקהילה מעצם ההתעניינות והשאלות הנוגעות לכלל המימדים בחיים, ומאפשר לקבל החלטות טובות יותר שמתבססות על ידע חדש שלא היינו חשופים אליו קודם.

השימוש בכלי מתבצע ב-3 שלבים: הגדרה, מדידה ושיפור.

* שלב ההגדרה מתבצע באמצעות סדנאות וסקרים, ומסייע לדייק מה היא איכות חיים עבור אותה קהילה מסויימת. הוא מתקיים תוך היוועצות בחברי הקהילה, כאשר במקרים מסוימים יובילו אותו אנשים מתוך הקהילה ובמקרים מסויימים אנשי מקצוע שיתכללו את התהליך ויובילו אותו.

* שלב המדידה מודד את איכות החיים בפועל, דהיינו מה מצב הקהילה בפרמטרים השונים שהוגדרו. המדידה יכולה להתבצע על ידי חברי הקהילה (חבר קהילה אחד שואל חבר קהילה אחר) או באופן טכנולוגי, למשל על ידי הכלי של  BBetterבו נשלחת הודעת Push לכל החברים בקהילה ובה קישור לשאלון קצר של 2 דקות שמשקלל בעצמו בצורה אוטומטית ובעזרת אלגוריתמים את מדדי איכות החיים באותה הקהילה.שלב זה אף כולל שימוש בנתונים הקיימים בקהילה ונאספים לגביה באופן שוטף.

השאלונים שנשלחים מכילים שאלות סובייקטיביות שבודקות איך הפרט מרגיש לגבי אספקטים שונים בחיים שלו: כמה אני סומכת על אנשים שנמצאים סביבי? כמה אני מרוצה מהתשתיות בשכונה שלי? איך הייתה החוויה שלי השבוע עם הסביבה? איך מרגיש לי ללכת באזור המגורים בשעות החשיכה?

* שלב השיפור משתמש בניתוח הדאטה שנאסף על מנת לבחור אסטרטגיות מתאימות להטמעה. הבחירה והעשיה עצמה קשורה למי שמחזיק בתהליך, במשאבים שלו וביכולות.

המלצת שימוש:

השלב הקריטי ביותר בתהליך מדידת איכות חיים איננו המדידה, אלא שלב ההגדרה של מה אנחנו רוצים לבדוק:  מה הדברים שהכי חשוב להסתכל עליהם בקהילה הזאת? ואיך נשאל באופן שיניע עשיה מבפנים של הקהילה.

הדגש בתהליך הוא על התפיסה הסובייקטיבית של כל אחד מחברי הקהילה, ולכן נשאל גם לגבי מושגים רכים כמו החוויה שלך השבוע עם השכנים שלך, ושביעות הרצון שלך ממקום המגורים.

עצם השימוש בשאלה שמשלבת לגיטימציה לתחושה ולחוות דעת אישית, מייצר מחשבה אחרת ומעורבות בתהליך המחשבה והשינוי העתידי.

שם הארגון: BBetter

מציגת הכלי: ענת עתי סריג

מייל: [email protected]

אתר: bbetter.biz

רק עוד רגע מזמנך,
הכדור זקוק לך

למרכז השל נסיון של מעל ל-20 שנה בהכשרות וקורסים פורצי דרך לרשויות מקומיות, משרדי ממשלה והציבור הרחב

לא מצאת את הקורס שמתאים לך? נשמח מאד לעזור לך למצוא אותו