חיפוש

EN

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קונסנז – פלטפורמה ליצירת הסכמות קבוצתיות

מעניין? שתפו:

אחד האתגרים הגדולים ביותר עבור כל חברה אנושית הוא להבין מה הוא הרצון המשותף לקבוצה ולהבחין בינו ובין הרצונות הפרטיים שאינם משקפים את האינטרס הכללי. קונסנז היא אפליקציה אינטרנטית המאפשרת לכל קבוצה בכל קנה מידה – מקהילות של כמה עשרות חברים ועד לערים של מאות אלפי תושבים – לנסח את הרצון המשותף במסמך אחד, קוהרנטי וברור, ובאופן שקוף ודמוקרטי. תהליך יצירת ההסכמה מלכד קהילות ומאפשר להם להגיע לפתרון לפני שקונפליקטים יוצאים משליטה, ותוך כדי מעורבות של כל החברים בה.

בשונה מאופן הדיון ברשתות החברתיות, בקונסנז הדיון אינו מתפזר בין אינספור תגובות אלא מתכנס סביב מסמך שנערך בצורה שיתופית ודמוקרטית, באמצעות שילוב מנגנוני הצבעה עם כלים של דיון. כך קונסנז מאפשרת להבחין בין נושאים שעליהם ניתן להגיע להסכמה ובין הנושאים השנויים במחלוקת, ולתהליך יש תוצר ברור – טקסט המשקף את הסכמת המשתתפים.

הפלטפורמה מיועדת עבור:

· קהילות בתחילת דרכן המנסות להבין מי הן ומה החזון המשותף לה

· קהילות קיימות המבקשות להעלות על הכתב הסכמות שעד כה היו בעל פה ולהתמודד עם קונפליקטים פוטנציאליים בזמן ובתנאים מיטיביים

· קהילות הנמצאות בסיטואציה של קונפליקט ומתקשות להגיע להסכמה

· עיריות ורשויות מקומיות הנדרשות לבצע תהליכי שיתוף ציבור

· מקבלי ההחלטות ברמה הארצית והמקומית המבקשים להבין מה הלך הרוח הציבורי בנושאים שבהם הם עוסקים

המלצת שימוש:

כדי לעשות שימוש מיטבי בפלטפורמה, כל קהילה או ארגון שמבקשים להשתמש בפלטפורמה צריכים להתאים את השימוש במסמך לשלב החיים שלהם: אם זו קהילה בתחילת הדרך – כדאי להתחיל מחזון משותף, ואם מדובר בקונפליקט – להגדיר איך נראית הסכמה, וכו'. האפליקציה גמישה ודינמית, וניתן להתאים אותה למגוון של סיטואציות ואתגרים נפוצים שקהילות נוטות להתמודד איתם.

אתר: https://consenz.co.il/#/

סרטון הכרות עם המערכת: https://www.youtube.com/watch?v=gd4_tat9VSc

ארגון: קונסנז

מציג הכלי: אהרן פורת

מייל: [email protected]

רק עוד רגע מזמנך,
הכדור זקוק לך

למרכז השל נסיון של מעל ל-20 שנה בהכשרות וקורסים פורצי דרך לרשויות מקומיות, משרדי ממשלה והציבור הרחב

לא מצאת את הקורס שמתאים לך? נשמח מאד לעזור לך למצוא אותו