חינוך לקיימות רחבה: מתווה לבית ספר של המאה ה 21

חינוך לקיימות רחבה: מתווה לבית ספר של המאה ה 21

לפתיחת המסמך חינוך לקיימות רחבה: מתווה לבית ספר של המאה ה 21
29

מהו החינוך הראוי למאה ה- 21 ? על פי אלו מטרות ועקרונות הוא צריך לפעול? כיצד ייראה בית ספר שמממש אותם?

לבית הספר היה תפקיד מרכזי במעבר לחברה תעשייתית המאורגנת במדינות לאום והוא יכול וצריך להפוך לגורם מרכזי במעבר החיוני לחברת ידע דמוקרטית, הפועלת בערבות הדדית גלובלית – חברה שתוכל לשגשג בתוך הגבולות שמציבות המערכות האקולוגיות של כדור הארץ המקיימות אותנו. בית הספר יוכל להצליח במשימה זו רק אם התלמידים יחושו שהלימודים בו הם המפתח לחיים הטובים, האישיים והקולקטיביים כאחד. לשם כך נחוץ נרטיב חינוכי חדש, כולל ומלהיב שיוכל לסחוף אחריו את אנשי החינוך, התלמידים והקהילות. החינוך של המאה ה-21 חייב להיות חינוך של תקווה, במיוחד לנוכח ממדי הסכנות והסיכונים שהם כמעט בלתי נתפסים, ומכיוון שפחד ואיום אינם מורי דרך טובים. הצד השני והמואר של המטבע הוא שהפוטנציאל לעתיד טוב יותר אפשרי היום יותר מאי פעם.

מסמך זה מהווה תוצר של תא פיתוח רעיוני-יישומי של הרשת הירוקה ומרכז השל לקיימות, שחקר וקידם את השילוב שבין פרקטיקה ותיאוריה בחינוך לקיימות בישראל. תא פיתוח זה הוקם על מנת למנף את הניסיון העשיר שנרכש ברשת הירוקה בליווי מאות מוסדות חינוך, מתוך מטרה להציב את האופק החדש של החינוך לקיימות בישראל ובעולם במאה ה- 21.

מראה מקום

כרמון, א. אטינגר, ל. הראל, ת. דוניץ, ד. (2013). חינוך לקיימות רחבה: מתווה לבית ספר של המאה ה- 21. הוצאת מרכז השל לקיימות והרשת הירוקה.

בתמונה לעיל – בית ספר בגבעת עדה, טרם קום המדינה. מקור התמונה בפרויקט פיקי-וויקי.

מעניין? שתפו:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תכנים נוספים שעשויים לעניין אותך